El carrer dels sonets 1 (presentació i entrevistes)



El Carrer dels sonets, una exposició multidisciplinar amb motiu dels 400 anys de la seva publicació dels sonets de William Shakespeare (1609-2009)
 
En l'exposició produïda pel Centre d’Art Cal Massó de Reus i Juan Desafinado Produccions s’apleguen conjuntament un artista plàstic; Salvador Juanpere, uns creadors audiovisuals; Jesús Llungueras i Carles Pitarch de la productora audiovisual,  i un grup d’actors, el col·lectiu En Veu Alta de la Biblioteca del Centre de Lectura, els quals trien el guió dels sonets a interpretar, decideixen la seva tematització en quatre blocs i hi posen veu, a partir les versions en català de Salvador Oliva Llinàs.
 
Aquesta tria de 20 dels 154 sonets en quatre blocs temàtics la que dóna peu als creadors audiovisuals a desenvolupar quatre films originals, diferent cadascun d’ells, sobre les “quatre estacions de la vida”: primavera/naixement, estiu/joventut, tardor/maduresa, hivern/mort.


 
La intervenció de l’artista plàstic,  l’escultor Salvador Juanpere, marca el recorregut i conceptualitza l’exposició, la teatralitza,  evocant, de manera molt elegant i neta, uns escenaris aixecats damunt de petits cavallets amb 20 fustes trepanades amb els textos dels sonets.
 
Uns versos trepanats en la fusta de la qual sorgeixen, una després de l’altra, les quatre projeccions.







Introducció als sonets, John Style:

Abans d’entrar a l’exposició, mitjançant un enregistrament, John Style, degà de la Facultat de lletres de l’URV i professor de Literatura anglesa, introdueix els sonets de Shakespeare, situa el context en el qual va ser escrits i com aquests marquen un abans i un després d’aquest llenguatge poètic.







El col·lectiu En Veu Alta

 



Entrevista a Salvador Juanpere




Entrevista a Juan Desafinado Produccions




Notícia a Canal Reus TV

21/4/2010 a les 08:57h, 
 (0)
 
 
 
No hi ha comentaris

 
Ha d'estar registrat per a poder comentar els articles. Si ja te un compte creat accedeixi a aquest per a poder comentar.